Archetypy i Klasy

Ashes of Creation Archetypy Klasy

Często wybór naszej nowej postaci jest jedną z najważniejszych decyzji w Grze. Spędzamy dużo czasu bawiąc się suwakami, planujemy jaki Build sprawi nam najwięcej frajdy, wybieramy Archetyp i Planujemy jakąś Klasę. Ashes of Creation posiada 64 różnych Klas Postaci. Jak wybierając najlepszą dla siebie nie zwariować, jakie czynniki będą miały wpływ na rozgrywkę i jak Intrepid Studio to wszystko ogarnie balansując Grę? Mam nadzieję, że odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej.

Statystyki

Podstawowe Statystyki naszej Postaci o których wiemy to:

  • Health – Zdrowie
  • Mana – Mana
  • Constitution – Kondycja
    • Max Health
    • Health Regeneration
    • Physical Mitigation
    • Physical Disable Evasion
  • Strenght – Siła
    • Physical Power
    • Physical Critical Power
    • Physical Accuracy
    • Physical Penetration
  • Dexterity – Zręczność
    • Physical Critical Chance
    • Attack Speed
    • Physical Evasion
    • Physical Disable Accuracy
  • Mentality – Mentalność
    • Max Mana
    • Mana Regeneration
    • Magical Mitigation
    • Magical Disable Evasion
  • Intelligence – Inteligencja
    • Magical Power
    • Magical Critical Power
    • Magical Accuracy
    • Magical Penetration
  • Wisdom – Mądrość
    • Magical Critical Chance
    • Magical Casting Speed
    • Magical Evasion
    • Magical Disable Accuracy
  • Physical attack – Atak Fizyczny
  • Magical attack – Atak od Magii
  • Block chance – Szansa na Blok
  • Evasion – Szansa na Unik
  • Block – Blok
  • Critical dmg – Krytyczne uderzenie
  • Critical hit – Szansa na Krytyczny Cios
  • Disable – Unieruchomienie
  • Accuracy – Celność
  • Penetration – Penetracja

Wybór Płci, Fryzury, Kształtu Głowy i innych części ciała oprócz wartości estetycznej nie ma innego wpływu na naszą postać.

Wybór Rasy niema żadnego znaczenia przy wyborze klasy.

Wybór Pierwszego Archetypu

Wybór Archetypu podbija nasze startowe Statystyki. Oznacza to, że wybierając Archetyp Fighter otrzymamy dodatkowe punkty do Siły i np. Zdrowia. Wybierając Archetyp będziemy mieli już końcowe, podstawowe Statystyki z którymi wejdziemy do świata Gry i których nie będziemy mogli już zmienić w późniejszych etapach. Archetypy które mamy do wyboru to:

Tank – ściągamy na siebie ataki przeciwnika pozwalając reszcie drużyny go wykończyć. To my kontrolujemy przebieg walki i sposób w jaki ona się odbędzie. Jest to duża odpowiedzialność, wymaga doświadczenia i wiedzy o przeciwniku oraz drużynie. Przy okazji pozwalamy się leczyć. To zadanie możemy wykonać specjalizując się w 3 buildach: opartym na Unikaniu ataków, na kontrolowaniu ruchu wroga, na przeznaczaniu maksymalnej ilości punktów w obronę.

Cleric– kolejna ważna osoba w zespole. Skupia się głównie na leczeniu naszej drużyny, ale potrafi też przeklinać przeciwników obniżając ich zdolności do atakowania zadając przy tym obrażenia. Jest w stanie również wskrzesić poległego towarzysza.

Fighter – jego główne zadanie to zadawać jak najszybciej jak największą ilość Fizycznych Obrażeń. Najpierw się Buffujemy – robimy doskok, maksymalna sieczka i odskok. Wróg nie zdąży się zorientować co się stało zanim zobaczy pasek zdrowia wskazujący 0. Mistrz oręża który sieje strach w sercach przeciwników.

Mag – mistrz zarządzający żywiołami. Zadaje duże obrażenia na szerokim obszarze raniąc wiele wrogów jednocześnie. Potrafi też teleportować się na krótkie dystanse. Posiada czary zarządzające Maną i przywołujące Czarną Dziurę wsysającą przeciwników.

Ranger – nie lubi brudzić sobie rąk. Zabija z daleka wykorzystując otoczenie, odpychając wrogów, odskakując od nich i przyszpilając ich do ziemi. Jest szybki i zabójczy. W drużynie zazwyczaj stoi z tyłu, jest mało narażony na bezpośrednie ataki dalej potrafiąc zadawać przyzwoite obrażenia.

Rogue – skrytobójca. Mistrz poruszania się po polu bitwy, jak tylko zniknie Ci z oczu bądź pewien, że zaraz poczujesz jego sztylet na plecach. Build zazwyczaj oparty na Critical Hitach.

Bard – wspomaga naszą drużynę dodając odwagi i sił w walce Buffując kolegów, przeszkadzając wrogom się skupić na atakach. Może zmniejszyć nasze obrażenia, zwiększyć atak, szybkość poruszania, moc leczenia.

Summoner – mieszanka wszystkich pozostałych Archetypów. Nigdy nie jest samotny – jeśli zechce sam potrafi stworzyć sobie drużynę. Dwie głowy są lepsze niż jedna? Co powiecie na 10 rąk zamiast dwóch. Potrafi przywołać i kontrolować 3 Summony, zarówno Zwięrzęta, Duchy jak i Umarlaków (w tym nawet Smoki). Jedni potrafią wcielić się w rolę Tanka inne zadawać spore obrażenia, a niektóre leczyć. Samowystarczalny i Elastyczny Build.

Wybrany przez nas Archetyp zostaje z nami już na zawsze. Jego Skille i Czary wypełniają nasz cały dolny Pasek zaklęć. Jest to absolutna podstawa naszego Buildu warto więc spróbować kilku Archetypów jeśli nie jesteśmy do końca zdecydowani jaki styl sprawia nam najwięcej przyjemności. Dodatkowo wybrany przez nas Archetyp będzie posiadał Specjalną Umiejętność. Rogue np. będzie w stanie zauważyć ukryte drzwi i przejścia prowadzące do nowych komnat i skarbów. Ranger może dzięki swoim zmysłom widzieć drogi i ścieżki prowadzące do ukrytych miejsc. Mag będzie mógł usuwać głazy leżące na swojej drodze, a Summoner odpalać pułapki czyhające w ciemnych dungeonach.

Drugi Archetyp

Całe zamieszanie z 64 klasami sprowadza się do wbicia przez nas Lvl-u nr. 25. To w tym momencie naszej przygody będziemy musieli wybrać swój drugi Archetyp co zdecyduje jaką finalnie Klasą się staniemy. Mamy do wyboru te same Archetypy co wcześniej: Tank, Kleryk, Fighter, Mag, Ranger, Rogue, Bard i Summoner. Grając Fighterem i wybierając drugiego Rangera staniemy się “Hunterem”. Grając Magiem i wybierając Rogue staniemy się “Shadow Casterem”. No dobra każdy wie jak czytać Tabelki, ale co to oznacza w praktyce. Otóż tylko tyle, że niektóre z naszych Skilli mogą zmienić trochę sposób jego działania. Nie dostaniemy żadnych nowych Czarów/Skilli z drugiego Archetypu, ani nie zastąpimy już dotąd używanych. Jedynie nadamy im innego smaczku. Oznacza to, że np:

Grając Fighterem mogliśmy wykonać Fizyczny doskok do przeciwnika. Przeciwnik mógł wyczarować na naszej drodze mur lub też w locie nas przyszpilić do ziemi strzałą. Gdy jako drugi Archetyp wybierzemy Maga, zamiast Fizycznego doskoku wykonujemy Teleportację w to samo miejsce. Mur już wtedy może nas nie zatrzymać gdyż pojawimy się tuż za nim, a żadna strzała nas nie trafi w ciągu tych 2 sekund w innym wymiarze.

Inny przykład grając Magiem rzucamy Kulą Ognia zadającą duże obrażenia. Jeśli jako drugi Archetyp wybierzemy Rangera możliwe, że będziemy rzucać Płonącą Strzałą która będzie zadawać mniejsze obrażenia, ale za to zwiększy nasz zasięg. Gdy wybierzemy Tanka może się zdarzyć że taka ognista kula będzie miała szansę ogłuszyć przeciwnika, gdy wybierzemy Summonera będzie to ta sama kula ognia, ale wybuchając może zadawać dodatkowe obrażenia przez kilka sekund gryząc wroga po uszach. Sens czaru się nie zmienia tylko sposób jego wykonania urozmaicając trochę styl gry.

Każdy czar będziemy mogli zmienić osobno jednym zmieniając sposób działania, inne możemy zostawić jak były wcześniej. Wybór ugrupowania, socjalnej organizacji, religii także może dać nam dodatkowe opcje do wyboru. Naciskając konkretny czar np. Doskok Fightera teraz będziemy więc mieć do wyboru kilka różnych wariantów – nadać augmentacje którą uzyskaliśmy wybierając Maga jako drugi archetyp (teleportacja zamiast doskoku), nadać augmentacje którą mamy dostępną dzięki byciu członkami konkretnej religii (po doskoku np. 2 sekundowa nieśmiertelność), lub też nadać augmentacje którą uzyskaliśmy dzięki wstąpieniu do ugrupowania złodziei (po doskoku np. 5 sekundowa niewidzialność). Oczywiście nie wiemy jeszcze jaki efekt będą miały augmentacje na czary, podaje teraz tylko przykład jak nasz wybór może je zmienić.

Twórcy nie muszą więc balansować Gry pod 64 różne Klasy postaci. Wystarczy ogarnąć 8 Archetypów i wziąć poprawki jak drugi wybór może tą równowagę zaburzyć. Drugi Archetyp wybrany po 25 Lvl będzie można zmienić.

O nie to jeszcze nie koniec! Są inne rzeczy które wpłyną na naszą postać na które musimy zwrócić uwagę:

  • Oczywista oczywistość to Pancerz, Broń i inne dodatki które nosimy. Będą wpływały na moc naszej postaci w 40-50%. Każdy Archetyp każdej Rasy będzie mógł zakładać każdy Pancerz i Broń dostępną w Grze.
  • Mniej oczywiste – wybór węzła którego będziemy obywatelem. Każdy Typ inaczej pływa na naszą postać w zależności od naszego zaangażowania. Jedne lekko poprawiają nasze czary, inne siłę.
  • Wybór Rasy
  • Wybór Religii
  • Wybór Gildii której Lider wybiera dodatkowe bonusy
  • Wybór Ugrupowania do którego możemy należeć
  • Czas spędzony na Morzu też może wpłynąć na naszą postać
  • Zawody PvP w których braliśmy udział
  • Mounty którymi podróżujemy, niektóre będą posiadać ataki, niektóre defensywne skille, inne bonus do prędkości.

Rozwój naszej postaci głównie będzie Wertykalny to znaczy z każdym kolejnym Poziomem będziemy dostawać Punkty dzięki którym ulepszymy nasze Czary i Skille, oraz Punkty którymi będziemy zwiększać wybrane Statystyki. W Ashes of Creation będzie istnieć także rozwój Horyzontalny, tzn. w zależności od naszych wyżej wymienionych wyborów, poszerzymy trochę paletę swoich możliwości, ale nie staniemy się dzięki nim bezpośrednio silniejsi.

Więcej na ten temat bliżej Premiery Gry 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *