Ashes of Creation Stream Skrót Czerwiec 2023

Ashes of Creation Freeholds działki skrót czerwiec 2023 stream

Ashes of Creation Czerwiec 2023

W tym miesiącu kolejny Livestream od Intrepid był poświęcony tematowi Działek. Mimo to dowiedzieliśmy się również parę ciekawych informacji o Profesjach, Tawernach czy naszych Domach. Koniecznie obejrzyjcie odcinek na YouTube bo naprawdę warto! Najpierw odhaczmy podstawy czyli komentarz z YouTuba.

Komentarz z YouTuba

Czy złapane ryby będziemy mogli umieścić na działce by później je rozmnażać korzystając z profesji Hodowli Zwierząt?
Steven trochę potańczył wokół tego pytania i powiedział, że myśleli nad takimi rzeczami i różne mieli na to pomysły, ale jeszcze żadnego nie wdrożyli w życie. Uważa jednak, że fajnie by było wyłowić jakąś specjalną rybę i zabrać ją do domu w postaci trofeum np. wypchać i umieścić na ścianie lub w akwarium. Nic jednak konkretnego.

Extra Q&A z The Ashen Forge

9 Lipca 2023 Steven będzie gościł u „The Ashen Forge”. Jest to Podcast o Ashes of Creation i pewnie zadadzą mu kilka fajnych i niewygodnych pytań. Będzie to okazja by dowiedzieć się czegoś nowego.

Prezentacja Działki – Freeholds w AoC

Prezentacja działki i systemu Freehold została podzielona została na 2 części. Pierwsza to taki jakby pokaz slajdów i wytłumaczenie jak działają wybrane rzeczy którymi Intrepid postanowiło się z nami podzielić jeśli chodzi o Freeholds. Druga to Gameplay gdzie pokazali jak wygląda nasza działka w akcji łącznie z ululaniem Maciory do snu na oczach jej prosiąt! Ze Stevenem towarzyszyli nam Pan Bucky, Pan Kory oraz pierwszy raz Senior System Designer – Mike.

Część 1 – Slajdy

W tle będą sobie lecieć koncept arty naszych działek. Jeśli dość długo śledzicie Intrepid Studios i Ashes of Creation to wiecie, że potrafią oni przenosić te obrazki prawie, że 1:1 do świata Gry. Tutaj widzimy jeden ze sposobów zagospodarowania działki.

Po lewej zwierzęta hodowlane i kurnik, na środku pole uprawne no i widzimy oczywiście też Dom oraz inne budynki potrzebne do profesji jak np. Młyn. Działki będą spełniać 3 podstawowe funkcje w grze.

  1. By wyrazić siebie i swój styl w grze. Urządzić sobie gniazdko w Verrze, umeblować dom powiesić swoje obrazy wiecie taki Twój prywatny zakątek.
  2. Profesje z kategorii Przerabiania czyli Processing, będzie można rozwinąć na maksymalny Poziom tylko i wyłącznie na Działkach. Będzie to więc idealne miejsce do tego stworzone.
  3. Tworzenie Biznesu i oferowanie Produktów/Usług dla podróżnych.

Działki będziemy stawiać w otwartym świecie i każdy będzie mógł do nas zajrzeć by kupić nasze rzeczy lub skorzystać z usług jeśli będziemy mieli np. Tawernę lub Stoisko. Lokalizacja takiego miejsca będzie to więc bardzo ważna rzecz która wpłynie na nasze przychody w przyszłości. Mam nadzieję, że ten obrazek wyżej również przedstawia etap powstawania nowego budynku tak jak to widzieliśmy przy specjalnych budynkach w Węźle.

Na kolejnym obrazku widzimy inne ułożenie działki, Dom, Tawerna, jakaś mała szopka na graty, Budynek Alchemika, Budynek Kowala oraz mała Farma. Jest to całkiem sporo jak na jedną działkę i później na Gameplayu zobaczycie, że faktycznie działki są większe niż przynajmniej ja się spodziewałem.

W porównaniu do innych gier z tego co mówili będziemy mieli bardzo duży wybór na to co zrobimy ze swoją działką i jakie budynki tam umieścimy. W zależności czy będziemy chcieli mieć kilka różnych profesji, a może całkowicie przeznaczymy ją pod zasiew. Niektórzy może będą chcieli mieć Tawernę i uprawiać rolę, a inni tylko przerabiać drewno. To wszystko będzie zależało od nas, lokalizacji działki i okazji jakie będzie stwarzał nam rynek w danym rejonie.  Jeśli zastanawiacie się jak zdobyć taką działkę to trzeba zrobić parę rzeczy.

Zdobycie Działki

Po pierwsze trzeba wykonać specjalną misję. Misja ta pozwoli nam na składanie ofert na kupno Pozwoleń na budowę działki. Każdy węzeł Powyżej Poziomu 3 w swojej strefie wpływu tzw. Zone of Influence będzie miał wyznaczone obszary gdzie można je wybudować. Z tym pozwoleniem trzeba udać się na taki obszar, zobaczyć dostępne miejsca i zdecydować gdzie chcemy odebrać swoje prawo do własności Ziemi. Klikając na nie przeniesiemy się na widok z lotu ptaka i zobaczymy cały region gdzie możemy postawić działkę. Następnie należy wybrać odpowiednie miejsce czyli wyznaczyć jej granicę w jakimś ustalonym odstępie od innej działki. Będzie to szczególnie ważne przy stawianiu Tawern i Gildyjnych kryjówek bo jeśli chcemy handlować boczkiem to może mieć już mniejsze znaczenie gdzie to robimy. Także no łączenie działek chyba raczej odpada, ale po sąsiedzku jak najbardziej można się dogadać. No i na końcu jak mamy już wszystko załatwione to bierzemy się za budowę własnej działki. Ważna informacja to jeśli dostaniemy pozwolenie w Metropolii to prawo do własności ziemi będziemy mogli odebrać w obszarach w całym jej regionie. Czyli również w zwasalowanych podległych jej Miastach i Wioseczkach. Jest to mała zmiana gdyż wcześniej mówili o budowie działki w każdym miejscu Strefy wpływu Węzła, z pewnymi wyjątkami jak na drogach, obok dungeonów i innych ważnych punktów. Teraz działki można będzie budować tylko w wyznaczonych do tego celu rejonach. Zrobili to po to żeby nie zrujnować świata Verry gdzie wszędzie gdzie byśmy się nie udali będą stały czyjeś budowle często z różnymi skórkami.

Przy kolejnym slajdzie dowiedzieliśmy się coś więcej o Domku na działce. Przede wszystkim jest to pierwsza budowla którą zbudujemy. Bez domu nic więcej z naszą działką nie zrobimy. Od wielkości domu zależy ile mebli będziemy mogli w nim umieścić. Niektóre będą przeznaczone do umieszczenia na zewnątrz, a niektóre do wnętrza. Jedne będą służyć jako ozdoba, a inne będą miały również inne funkcje.

Dom będzie miał 3 różne rozmiary: Mały, Średni oraz Duży. W zależności od wielkości domu tyle zajmie nam miejsca na działce czyli mniej posadzimy np. Kukurydzy. Będziemy musieli balansować więc jak ważny jest dla nas rozmiar domu i ilość mebli z tym co robimy na naszej działce wykonując profesję. Oczywiście jeśli chcemy być najlepszym kucharzem pewnie będziemy musieli mieć największą możliwą kuchnie i wszystkie stanowiska pomagające nam ten zawód wykonywać. Na obrazku wyżej widzimy jak będzie wyglądać dom każdej z 8 ras. Brakuje oczywiście Tulnar. Oczywiście na domy będzie można nakładać również różne skórki. Przy okazji dowiedzieliśmy się trochę więcej o Schematach wymaganych przy budowie. Będzie można je kupić w węźle od NPC i jeśli dobrze zrozumiałem to jeśli Węzeł będzie miał Architekturę Krasnoludzką bo włożyli najwięcej wysiłku w jego rozwój, to dostaniemy schemat krasnoludzkiego domku. Postanowili zrobić to w formie schematu dlatego, że podoba im się pomysł tworzenia ich przez Skrybów. Różne domy z różną architekturą w różnych rozmiarach, czyli będzie mógł customizować co sprzedaje no i takie schematy będą również mogły lecieć jako drop z Bossów i będzie to wartościowa rzecz na sprzedaż.  

Teraz Steven wyjaśnił trochę bardziej o co chodzi w tych skinach które przez lata kupowaliśmy w ich sklepie. Dzielą się one na 3 kategorie: Dom, Profesje, Biznes. Oczywiście wcześniej nie było napisane podczas zakupu, ale teraz wrócą w czasie na swojej stronie i uzupełnią wszystkie te informację wstecz żebyśmy dopiero zobaczyli co wcześniej kupowaliśmy. Czy była to skórka na Dom czy np. na Tawernę. A może myśleliśmy że to był Dom a to była skórka na Piec. Założę się że dużo osób się pomyliło przy zakupie i jeśli Intrepid chciałoby się zachować Fair powinni teraz zwrócić taki nieudany zakup w formie Embers. Dzięki temu mogliby wykorzystać tą walutę na zakup później innej skórki. Jedne co mnie zdziwiło co powiedział Steven, że jeśli kupiliśmy skórkę na budynek jakiejś profesji, to będziemy mogli ją zaaplikować na każdy inny budynek z kategorii profesja. Z tego by wynikało, że skina na Piec będziemy mogli nałożyć na tartak… Sam nie wiem co o tym myśleć jeśli ktoś chce to w sumie czemu nie, ale dla klienta będzie to mylące gdy zapuka chcąc kupić sztabki metalu czy inne przetopione materiały. Skiny będzie można również zdobyć w grze więc nie musimy się tam martwić, że nam ucieka w sklepie fajny skórka. Na 90% będzie można zdobyć coś podobnego różniącego się tylko jakimiś szczegółami.

Kolejna sprawa to omówienie Biznesu który możemy prowadzić na działce czyli głównie o Tawernach. Będzie ona oferować innym Usługi oraz Przedmioty do kupienia jak np. jedzenie. Również na terenie działki będzie można umieścić swój Stragan gdy np. się wylogujemy. Jedzenie w takiej Tawernie będzie oferować specjalne buffy które właściciel odkryje i zaoferuje dla odwiedzających. Będą też łóżka oferujące tzw. Rest Buff czyli będziemy otrzymywać więcej punktów XP tłucząc mobki w okolicy przez określony czas po wypoczynku. Tutaj też ważna uwaga, że w okolicy znaczy w jakimś obszarze od Tawerny. Jeśli oddalimy się za daleko te nasze buffy od jedzenia i drzemki nie będą już działać. To jest właśnie główny powód by budując tawernę dobrze się zastanowić gdzie to robimy. Prowadzenie tawerny to nie jest również żadna z profesji w Ashes of Creation więc dobrze by było ją połączyć z Rolnictwem lub Hodowlą Zwierząt czy Gotowaniem. Intrepid Studios również próbuje połączyć działki z Systemem rodziny gdzie możemy udzielać jej członkom różne uprawnienia np. jeśli jesteśmy na polowaniu ktoś inny może zająć się gotowaniem i obsługą klientów, a jeszcze inna osoba może w tym czasie gotować. Nie wiem czy to dobry pomysł i jak im to się uda połączyć, ale chcą to zrobić między innymi przez to, że nie każdy gracz będzie mógł pozwolić sobie na kupno własnej działki. To nie będzie takie łatwe zadanie ani tanie w utrzymaniu więc będąc członkiem rodziny otrzyma szansę na wzięcie udziału w dodatkowym sposobie na rozwój profesji lub zarobku. Jak to Steven powiedział Posiadanie Działki to nie będzie jakby nasze prawo, a raczej przywilej świadczący o naszym statusie. Dla mnie otwiera równocześnie drogę do wielu dramatów i kłótni kto co ile zrobił, co się komu należy. Jak damy komuś za dużo uprawnień to możecie się domyślić do czego może to doprowadzić podczas takich sprzeczek.

Kolejny slajd to drzewko rozwoju Tawerny. Będziemy mogli ją rozwinąć bardziej w stronę odpoczynku i oferowania graczom buffu do XP i np. zająć się na działce piłowaniem bali drewna. Albo też rozwinąć ją w stronę serwowania napoi lub jedzenia i pewnie połączyć to z rolnictwem. Zależeć to będzie od tego gdzie mamy tą działkę i jakie profesje nas interesują. Nie wiemy jeszcze czy będzie można rozwinąć ją na maksymalny Poziom czy odblokowując jedno drzewko blokujemy może rozwój drugiego. Skłaniam się ku drugiej opcji gdyż będzie możliwość stawiania kilku budynków tego samego rodzaju. Wiemy natomiast że te skille w złotej oprawce to jakby najlepszy skill i jest wymagany nawet maksymalny Poziom postaci by go odblokować. Ciekawą rzecz którą usłyszeliśmy to, że oprócz Domów na Działce, Domów w Węźle i Apartamentów pewną funkcję domu będzie stanowić również Gospoda, Karczma, Zajad czy jak tam zwał po angielsku Inn. Będzie to forma takiego tymczasowego domu, jakby hotel.

Ok Domy i Biznes mamy za sobą teraz pora na Profesję i Przerabianie. Każda profesja wytwarzania i przerabiania wymaga postawienia specjalnego budynku dla swojej kategorii. Jego budowa i rozwijanie pozwoli nam na stawianie stanowisk potrzebnych do wykonywania naszego zawodu. Budynki te mogą dać również pewne bonusy dla innych stanowisk na naszej działce.

Trzecia informacja: Działki to jedyne miejsce w Grze gdzie tytuły Mistrza i GrandMistrza w przetwórstwie są możliwe do osiągnięcia. Jeśli chodzi o Craftowanie można uzyskać maksymalnie Poziom Journeyman czyli czeladnika. Nie wiemy jeszcze ile jest wszystkich Poziomów i na którym miejscu jest czeladnik, ale najlepszy Crafting będzie możliwy tylko w Metropoliach i to tych naukowych.

Informacje z kolejnego slajdu to że każdy budynek profesji weźmy np. Zbrojmistrza będzie miał 4 stanowiska. Pierwsze to np. przetapianie sztabek, drugie kowadło, trzecie powiedzmy hartowanie i czwarte ostrzenie na osełce. Jeśli chodzi o surowe surowce to ich przetwarzanie będzie wymagało pewnego rodzaju paliwa np. węgla do pieca. Będą paliwa o różnej kaloryczności które będzie można mieszać by uzyskać odpowiednią temperaturę.

Kolejny obrazek przedstawia drzewo rozwoju Tartaku. Na pierwszy rzut oka widzimy, że jest dużo bardziej rozbudowane niż Tawerny. Jest pięć Tierów i na ostatnim znowu widzimy ten skill ze złotą ramką. Tutaj jest to budowa Gollema który obniża ilość złota, paliwa i surowca o 20% do wytworzenia danego przedmiotu. Widzimy również co jest potrzebne do wybudowania takiego golema oraz ile będzie nas to kosztować. Interfejs jest prosty i czytelny ale pewnie się jeszcze zmieni do premiery, chociaż jak dla mnie mógłby i zostać taki, nie miałbym nic przeciwko.

Część 2 – Gameplay

Biom jak zwykle Riverland w Jesiennej porze roku. Są to jakiegoś rodzaju ruiny gdzie gracze często przychodzą expić i widzimy ciekawe kamyczki do wydobycia. Niezła miejscówka na dochodową działkę i no popatrzcie na te widoki w okolicy. Te niebieskie minerały to są tzw Gemy czyli klejnoty które są używane do Ozdób i w Jubilerstwie. Widzimy, że w odróżnieniu od surowców używanych do wytapiania sztabek od razu wiemy co zbieramy. Zbierając Rudę zanim nie rozłupiemy głazu nie wiemy co jest w środku. Widzieliśmy to na Streamie dotyczącym zbierania.

Tutaj jednak Steven pokaże nam jak się łupie klejnoty no i do tego celu musiał otworzyć okienko ze swoją profesją by sprawdzić czy ma odpowiednie do tego narzędzia. Oczywiście jest niedokończone więc nie będziemy się mu zbytnio przyglądać. Zdobyty minerał nazywa się Halcyonite, i wypadło mu 6 sztuk. Fajnie rozpada się ten minerał zostaje pytanie czemu tyle się przy tym marnuje. Później wypadło tylko 5, a trzecia próba to tylko 3 sztuki. Narzędzia do zbierania również będą miały Statystyki więc pewnie będziemy mogli nimi trochę manipulować. Steven ma tu max lvl zbierania.

Dalej zobaczyliśmy pierwszy raz Mounta Lightfoot czyli Zające. Mają jeszcze dziwną animację jakby skakały po księżycu w zwolnionym tempie, ale to jak mówiłem jeszcze Alpha animacje nie są na tym etapie produkcji jakoś super ważne. Już jak zaczęli przekraczać granicę działki to słychać było krowy i kurczaki co jest no zdecydowanie na wielki plus i mnie szczerze mówiąc zaskoczyło podczas oglądania.

Jak dla mnie działka jest dużo większa niż się spodziewałem i to co pokazali nam 3 lata temu po prostu wymięka. Są tu krowy, świnki, kurczaki, pszenica, kukurydza a nawet pomidory. Jest również stanowisko do przetapiania. Pierwsze co pokazali to jak zbierać pszenicę i kukurydzę i w tym tempie oporządzić całe pole to zajmie od groma czasu. Później polecieli zabrać kurom jajka i je trochę przy okazji poprzedrzeźniali. Surowce w Ashes of Creation nie będą miały wagi za to limitem będzie zajmowane przez nie miejsce w plecaku czy skrzynkach oraz balansowane tym jaka liczba danej rzeczy wejdzie maksymalnie w jeden slot. Następnie odwiedzili dom Buckiego i całkiem nieźle jest już umeblowany. Jest skrzynka, obrazy, statuetki, łóżko, szafa, stoły krzesła regały i tym podobne rzeczy. Jest nawet statuetka którą otrzyma każde konto zarejestrowane przed Wrześniem 2020 roku na znak wspólnej walki z Pandemią.

Widzimy również, że nasze rzeczy podzielone są na różne kategorie Itemki, Materiały czy Quest Itemy. Po wyposażeniu dodatkowych sakiewek mamy dodatkowe miejsce na nasze materiały. Są takie które dzięki swojemu ułożeniu slotów pozwalają na bardziej efektywne przenoszenie danego typu surowców. Zobaczyliśmy, że owce można ostrzyc, krowy można doić, a głaszcząc Świnkę ululać ją do snu co daje nam skórę i mięso.

Budynek Profesji jak Przeróbka metalu daje nam możliwość stawiania różnych stanowisk jak np. piec. Na końcu pokazali jak wygląda zbiórka pomidorów i kolejna rundka po domu. Steven oczywiście układa te surowce w skrzynce jakby nie było żadnego limitu tak to się kończy jak za dużo się używa cheatów na streamach. No i co tam więcej można powiedzieć kominek wygląda nieźle, obrazki będziemy mogli sami wysyłać na ich serwer i oprawiać w ramki na ścianę, banery nie wiem skąd się biorą, ale ogólnie wszystko idzie w zarąbistym kierunku. Tutaj się kończy Gameplay, a ja jak zwykle polecam obejrzeć go w całości na ich kanale w rozdzielczości 4k i wczuć się trochę w ten świat, a zwłaszcza dźwięki otoczenia.

Lecimy dalej bo czekają nas jeszcze pytania i obrazki i kolejne pytani Pierwsze te zadawane na żywo podczas Streamu.

Freehold – Pytania Runda 1

  • Co jeśli kupiliśmy Skin na budynek na działkę a nie będziemy mogli pozwolić sobie na działkę?
    Jak dla mnie takie pytanie no conajmniej dziwne, a co jak kupie sobie felgi do ferrari a nigdy mnie nie będzie stać na ten samochód? Trzeba było wcześniej pomyśleć no, ale Steven jakoś tam wytłumaczył, że miasta będą rosnąć i upadać i trzeba czekać na swoją szansę może się uda z czasem. Dowiedzieliśmy się również przy okazji tego głupiego pytania, że działki będzie można sprzedawać. Tylko wtedy zostajemy bez działki bo można mieć tylko jedną na całe konto. Nawet jeśli mamy drugą postać na innym serwerze to nic z tego. No ale fajnie, że w ogóle jest opcja inwestycji w dobre miejsce na wczesnym etapie z zamiarem zarobku później jak się okolica rozwinie i spróbować kupić później tańszą w spokojniejszym miejscu.
  • Inni gracze nie będą mogli kraść naszych surowców z działki ani innych rzeczy. Chyba że udzielimy im pozwolenia np. dla członków rodziny.
  • Kolejne pytanie czy będzie można kogoś wykluczyć z kupna działki lub kupić anonimowo to szybka odpowiedź Stevena: Nie będzie można.
  • Czy rzadkie Schematy będą miały dodatkowe bonusy oprócz wyglądu?
    Tak, będą miały buffy czy pasywne umiejętności w zależności od schematu i jego rzadkości oraz no pamiętajmy że skryba będzie mógł podczas tworzenia je jakoś modyfikować.
  • Czy wielkość działki determinuje ile rzeczy można w niej upchać, jak różne skiny mają wpływ na to ile mebli można tam umieścić i gdzie? Chodzi o to że niektóre skiny wyglądają na dużo większe budowle niż dom i pytający chciał się dowiedzieć czy zwiększy to miejsce na meble.
    Pracują nad systemem gdzie kilka budynków będzie się mieścić pod taką jedną skórką. Czyli np. pojawia się w wieża a tam jest Dom, kuźnia, i tawerna w środku. Ja nie wiem po co oni sobie tak utrudniają życie, brzmi to skomplikowanie no ale ok idziemy dalej.
  • Czy macie plany zastąpić Buff od odpoczynku który dodaje bonus do XP kiedy gracz osiągnie już maksymalny Poziom?
    W tym momencie nie
  • Tu nie zrozumiałem pytania coś o resetowaniu drzewka profesji ale nie wiem czy chodziło o profesję gracza czy te drzewko konkretnego budynku które widzieliśmy na streamie to je zostawmy i tak mało istotne póki co.
  • Czy po zniszczeniu działki meble będą upuszczać przedmioty?
    Tak komponenty których się używało do stworzenia mebli mogą wypaść.
  • Czy Małżeństwa mogą współdzielić Działkę?
    Właściciel działki może być tylko jeden. System rodzinny pozwala tej osobie nadać różne uprawienia do korzystania z niej kilku osobom i zrobić taki rodzinny Biznes.

Inventory

Teraz mała pogawędka o naszym Plecaku i Inventory System. Jest podzielony na dwie części.  Pierwsza to surowce i materiały, a druga to inne itemy. Surowce i Materiały które zbieramy jak widzieliśmy dzisiaj. Ta kategoria podpada pod tą zabawę w Tetrisa i układanie rzeczy, a Gotowe przedmioty miecze łuki zbroje potiony i wszystko to co nie wypada podczas śmierci to każdy Item zajmuje tylko 1 slot. Nie będziemy więc musieli się bawić w układanie z każdym przedmiotem w grze. Dodatkowo te plecaczki na surowce widzieliśmy miały różny układ slotów, niektóre będą miały bonusy jak zwiększona ilość maksymalnych surowców w jednym slocie, lub mniejszy procent upuszczania podczas śmierci, a nawet kilka sekund opóźnienia zanim będzie można Cię zlootować. Ciekawe jak to będzie wyglądać przy craftowaniu skrzynek do karawany.

Ashes of Creation Concept Art

Studio Update

Oczywiście informacja o nowym Game Lead Designer Bill Trost to jak śledzicie nasz kanał wiecie o co chodzi. Na ten stream jeszcze nie zdążył się zadomowić, ale w którymś kolejnym jak już się rozgości to go na pewno zobaczymy i poznamy bliżej.

Questions & Answers

  1. Czy przy budowie można będzie wybrać kierunek w jakim jest skierowana działka i budynki?
    Tak, będzie można wybrać orientację działki, budynków oraz przedmiotów jak meble.
  2. Czy mounty które się zdobędzie będzie można umieścić na działce żeby sobie swobodnie łaziły czy były widoczne w zagrodzie?
    Są różne sposoby na zdobycie różnych mobków niektóre z nich są w formacie mountów i można je umieścić w zagrodzie do rozmnażania inne są przeznaczone do zagrody jak widzieliśmy dla krów czy owiec. Jeśli chodzi o kosmetyczne sprawy to jeszcze nie mamy takiego systemu, skupiamy się na mountach i zwierzynie do hodowania.
  3. Ile razy w roku mniej więcej będziemy musieli przenosić swoje działki gdy je stracimy?
    To zależy oczywiście od nas w jakim miejscu mamy działkę i jakie polityczne stosunku nasze miasto nawiązało z innymi węzłami. Czy jest wiecznie w wojnie czy spokojnie sobie handlują. Także ciężko powiedzieć. Od siebie dodam że Miasto na poziomie 3 ma aktualnie 3 dni deklaracji najazdu, a po wbiciu tego przez 21 dni nie można go atakować. Wyobrażam sobie że po udanej obronie też od razu nie można go atakować żeby miasto miało czas przygotować obronę do kolejnego najazdu.
  4. Czy będzie trzeba na bieżąco dbać o działkę np. ją naprawiać, dostarczać materiały żeby po jakimś czasie się nie zdegradowała?
    Póki co budynków nie trzeba naprawiać, jedyna rzecz którą trzeba regularnie dbać to zwierzęta czy plony i płacić podatek. Będzie on zależeć od ilości budynków na działce i jakie mają poziomy. Podczas livestreamu Feliksa Zildova zadała ciekawe pytanie co się stanie jak nie opłacimy podatku. Sam jestem ciekawy ale podejrzewam, że budynki do profesji staną się nieużyteczne. Postaramy się uzyskać odpowiedź na ich forum. Jak macie jakieś pytania odnośnie Streamu też zapraszam was do zadawania ich na forum dość często odpisują i to właśnie cały sens tych ich streamów by uzyskać od nas feedback.
  5. Czy będzie jakiś szybszy sposób na zbieranie plonów z działki?
    Tak będą różnego rodzaju narzędzia i maszyny które pomogą nam w tym gdy osiągniemy odpowiedni Poziom profesji.
  6. Czy siedziby Gildii będą mogły budować lepsze stanowiska do craftowania niż zwykłe działki, a może jakieś inne bonusy?
    Akurat trwa aktywna dyskusja w Studio na ten temat także wstrzymał się z odpowiedzią na te pytanie.
  7. Czy jesteś bezpieczny na terenie swojej działki czy tylko w domu od  PvP?
    Aktualnie tylko w domu. Przekraczając drzwi przestajesz być zaznaczanym celem dla innego gracza. Podejrzewam, że obszarowe czary również na Ciebie nie będą działać.
  8. Jak odporna jest działka na ataki po udanym najeździe na węzeł?
    To jest kwestia ustawienia balansu w przyszłości.
  9. Czy world bossowie jak Tumok biorą udział w ataku mobów na Węzeł i czy gracze będą mogli użyć Monster Coin do wcielenia się w takiego Bossa?
    Tumok może brać udział w takich wydarzeniach. Jeśli uda się komuś zdobyć bardzo rzadki i legendarny monster coin to tak, można się wcielić nawet w takiego Bossa jak Tumok.
  10. Ostatnie Pytanie. Jak planujecie zrobić aby dźwięk pozwolił lepiej wtopić się w świat gry?
    Audio jest równie ważne jak Video. Mamy dobry team który dba żeby uderzenia kilofem w kamyki były satysfakcjonujące, odgłosy walki przyjemne a reakcje mobków przy uderzeniach brzmiały realistycznie i tym podobne zabiegi. Granie na emocjach to główne zadanie dźwięku. Jak się zmienia z przyjemnego śpiewu na dudniące odgłosy z głebin dungeona natychmiast zmienia się również nastrój i już wiemy co nas czeka pamiętając poprzedni wypad i słysząc ten sam dźwięk.

Okey jeszcze ciekawostka dla wytrwałych. Wcześniej powierzchnia działki miała pół acra, teraz ma półtora acra wielkości. Następny Stream wspomnieli, że będzie o Craftowaniu, Narzędziach i Schematach i też będzie bardzo długi. Możliwe też, że zobaczymy System rozwoju Węzła. Jedno z dwóch nie wiadomo w jakiej kolejności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *