Ashes of Creation Maj 2023
Intrepid Studio 31 Maja 2023 roku zrobiło nam świeży update tematem którego był Cyklop pierwszy World Boss jakiego zobaczyliśmy gotowego to testów Alpha-2. Z najciekawszych informacji dowiedzieliśmy się, że w tym roku zatrudnili ok 27 osób, Studio buduje nowe piętro by pomieścić jeszcze więcej pracowników. Na przełomie Czerwca-Lipca planują osiągnąć następny Kamień Milowy.
Alpha-2 Koniec Pakietów
W ciągu kilku nastepnych miesięcy ze sklepu Intrepid zniknie możliwość zakupu pakietów z dostępem do testów. Dotyczy to zarówno Alpa-2, Beta-1 i Beta-2. W przyszłości może znów udostępnią taką możliwość. Za powód podali niesamowity popyt graczy na chęć testowania i osiągają powoli limit osób jakie mogą pomieścić serwery testowe. Jeśli planujecie zakup to zacznijcie oszczędzać, ale bez strachu. Uprzedzą nas dużo wcześniej kiedy dokładnie zniknie taka możliwość i podadzą to jeszcze oficjalnymi kanałami.
YouTube Komentarz
Pytanie z YouTube:
Czy będzie możliwość śledzenia informacji takich jak ilość zaliczonych Dungeonów, ilu graczy zabiliśmy w PvP, ataków na karawany, ściętych drzew i tak dalej? I czy te osiągnięcia i statystyki będą widoczne dla innych graczy?
Z perspektywy Intrepid to będą śledzić te wszystkie rzeczy i dużo dużo innych na swoje wewnętrzne potrzeby. Pomaga im to zobaczyć co gracze lubią robić, jak długo to robią, czego unikają, co kupują i tak dalej ale Steven od razu zaznaczył, że same liczby to nie wszystko i muszą być poparte naszym feedbackiem i rozmową z graczami. Jeśli chodzi o pokazywanie takich Statystyk to chcą dać nam możliwość zaznaczenia z tego co będziemy mieli dostępne czym chcemy się dzielić z innymi, a co ukryć. Będzie to dostępne na Stronie internetowej w naszym profilu.
Cyklop World Boss Gameplay
Grupa 16 developerów prezentowała nam mechanizmy jakimi cechować się będzie pierwszy World Boss którego uświadczymy w Biomie Riverland. Nie jest za trudny ponieważ ma on za zadania nauczyć i zaznajomić nowych graczy jak wygląda walka w Rajdzie w 20-30 osób. Takie przedszkole do nauki mechanizmów, grania zespołowego, ustawiania czatu, kanałów głosowych i zasad dzielenia lootu. Dla niektórych będzie to pierwsze doświadczenie tego rodzaju więc nie spodziewajmy się jakiś skomplikowanych ataków.
Walka będzie podzielona na 3 Etapy:
Pierwszy to używanie broni tutaj akurat drzewa do zadawania DMGu naszej grupie, leczenie się grzybami i szarża.
Drugi etap to tak zwany DPS Check gdzie Cyklop sprawdzi jak dużo obrażeń potrafimy zadawać w określonym czasie. Do tego celu stawia swoją broń jako Totem na ziemi z którego wyrastają Grzyby. Jeśli pozwolimy aby te grzyby urosły do maksimum i nie zdołamy ich zniszczyć po określonym czasie to uleczą go do pełna i cała walka zacznie się od nowa. Cyklop bez broni dalej nas atakuje używając ataków rękami i nogami. Jeśli zniszczymy ten Totem zaczyna się ostatni etap.
Trzeci etap to pełna furia która sprawdzi czy nasi Healerzy potrafią wystarczająco szybko leczyć. Boss używa dużo obszarowych ataków, szarży i ma zwiększoną siłę ataków. Jeśli nasi medycy nie utrzymają nas przy życiu do końca walki to cała grupa zaliczy zgon.
Kolejny etap to podział Lootu 🙂
Więcej o Cyklopie w oddzielnym Wpisie:
Open World PvP
Boss ten będzie swobodnie przechadzał się po świecie. Będzie miał wyznaczone różne ścieżki i idąc przez las niszczy w ten sposób nasze cenne surowce przewalając drzewa i depcząc wszystko na swojej drodze. Każda grupa może go zaatakować, jak również inna grupa może zaatakować naszą podczas walki. Jest to celowy zabieg Intrepid Studio by wzbudzić w graczach rywalizację o najlepsze rzeczy w grze.
Ostrzeganie Gracza przed Atakiem
Zobaczyliśmy również ciekawy mechanizm na przykładzie pająków. Otóż nie wszystkie mobki będą od razu nas atakować. Niektóre dadzą nam ostrzeżenie machając odnogami i szczerząc kły byśmy nie podchodzili bliżej. Jeśli zignorujemy te ostrzeżenie to wtedy ruszą do ataku, jeśli się oddalimy wrócą do swoich zajęć.
Art Update
Pod koniec pokazali jak zwykle fajne obrazki. Rybki, Zbroje, Świnki, dziwnego Węża, nowego mobka Łabędzią Hydrę, Koronę, Pas, i parę innych rzeczy.
Questions & Answers
Na koniec jak zwykle Pytania i Odpowiedzi:
- Czy będziemy mogli obudzić członka naszej grupy ze stanu uśpienia jeśli w niego uderzymy?
Nie można atakować osób znajdujących się w grupie, ale jeśli nie jesteście w grupie to tak. Będą natomiast umiejętności które pozwalają przerwać takie negatywne efekty także w dobrze zbalansowanej grupie nie trzeba będzie się posuwać do takich metod. - Czy będą Questy zachęcające lub wymagające walkę PvP z innym graczem?
Tak będą takie Questy. PvP to nie jest dodatek do Ashes of Creation jest to na równi z PvE więc podstawa większości systemów. - Czy jest możliwość wyrzucenia kogoś z grupy chwilę przed zabiciem Bossa żeby nie wzięła udziału w podziału Lootu?
Tak, będzie taka możliwość, ale pamiętajcie że Ashes to będzie również gra oparta na reputacji więc tacy liderzy szybko będą znani na serwerze z tego typu zachowania i w końcu nikt nie będzie z nimi chciał wspólnie walczyć. - Czy będą Punkty odrodzenia które będziemy mogli sami umieszczać na mapie?
Nie będzie takich punktów. - Skoro w Ashes nie ma szybkiej podróży co ciekawego będzie do robienia po drodze pokonując długie dystanse.
Największe to będą różnego rodzaju zagrożenia i okazje. Np. ataki potworów, rzadkie surowce, punkty zainteresowania jak ruiny, exploracja, mapy skarbów które można znaleźć i wiele innych. - Czy rozważacie zaimplementowanie Podwójnego Skoku może nie tyle dla gracza co dla jakiś Mountów?
Tak rozważamy, ale jak coś tylko jeśli chodzi o Mounty - Czy Ranger będzie miał również umiejętności skupione na bezpośredniej walce?
Większość jego umiejętności jak sama nazwa archetypu wskazuje będzie Range czyli dystansowe. Będzie miał natomiast parę umiejętności walki w zwarciu gdy wróg podejdzie blisko i jeśli chcemy zrobić z niego wojownika w teorii możemy wszystkie punkty przeznaczyć głównie na rozwój tych umiejętności, jednak nie będzie to jego najsilniejsza strona. - W wielu grach MMO PvP spamowanie obszarowych ataków staje się zazwyczaj najlepsza taktyką i ciężko to zbalansować zwykłym zmniejszeniem dmgu. Co Intrepid Studios zrobi by powstrzymać takie spamowanie?
Jest kilka pomysłów: Coraz mniejszy dmg po każdym kolejnym ataku, maksymalna ilość graczy która otrzymuje obrażenia w danym obszarze czego Steven nie jest fanem,
Kolizja graczy również ograniczy ile osób może się zmieścić w obszarowy atak, no ale jak zwykle walka jest to najważniejszy temat do testowania w Alpha-2 także zobaczymy co się sprawdzi najlepiej. - Ostatnie Pytanie jak daleko jesteśmy od zobaczenia systemu Craftingu?
Nie chciał zdradzić dokładnie, ale powiedział że całkiem całkiem blisko.
Linki:
Stream Maj: https://www.youtube.com/watch?v=gFYd9TJiRDQ
Gameplay 4K: https://www.youtube.com/watch?v=TnccM1wV3Eg
Skrót na naszym kanale YouTube: