Ashes of Creation Stream Skrót Wrzesień 2023

Skrót z LiveStream AoC Sierpień 2023

Od razu z grubej rury mega zaskakująca wiadomość – Oficjalnie testy Alpha-2 rozpoczną się w 2024 roku. Podzielili się z nami tą informacją aby zakończyć spekulację ludzi i Content Creatorów czy będzie to za rok, dwa czy też pięć, a może w 2077. W następnych Streamach dowiemy się w którym Kwartale, a w kolejnym roku poznamy już dokładną datę. Klucze z dostępem do Alpha-2 będzie można wygrać w Listopadowym 24 streamie który robią co roku i jest to najlepszy sposób na jego zdobycie. Jeśli się nie uda wygrać to dostęp można kupić aż do 17 Stycznia 2024 roku. Osoby z Alpha-1 mogą się cieszyć bo dostaną możliwość testowania trochę wcześniej przed innymi, ale oczywiście będzie to się odbywać pod NDA czyli zero gadania i pokazywania rozgrywki.

Komentarz z YouTube

Pomysł z miastami jest super, ale zastanawiam się jak sprawdzi się w praktyce. Problemem może być wymóg utrzymywania miast przez graczy. Ludzie przychodzą i odchodzą do innych gier więc w tym wypadku miasta umrą? Steven odpowiedział, że mają pewne Systemy które będą automatycznie podejmować decyzję za graczy w razie braku ich aktywności. Wspomnieli również o tym na ostatnim Streamie przy okazji burmistrzowania. Będą to takie domyślne decyzje rozwinąć coś oby rozwinąć bez głębszego przemyślenia co jest najlepsze dla danego miasta w danym obszarze.

Tu zobaczyliśmy fajny obrazek z podziemnym miastem. Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o Eventach to w Maju 2022 roku był artykuł na ten temat i jakie będą wydarzenia w świecie Ashes of Creation. Tutaj zaprezentowali Pop-UP  Event czyli taki randomowy, ale pewne warunki muszą zostać spełnione by się wydarzył o czym później. Przechodząc do rozgrywki jak zwykle polecam zobaczyć całość w rozdzielczości 4k na ich kanale.

POP-UP Event w AoC

Ok jeśli chodzi o rozgrywkę to pierwsze co zobaczyliśmy to nowy mount. Akcja rozgrywa się oczywiście w Riverland na wschód od miasta Winstead które pokazali na ostatnim streamie. No i widzimy w tle Wieżę Carphin więc jest to droga między miastem, a tą wieżą. Animacje pająków były trochę zbuggowane no, ale pamiętajmy, że to dopiero testy i do premiery jeszcze co najmniej z 2-3 lata. Drużyna podczas zabijania tych mobków informuje menadżera świata, że odbywa się tutaj jakaś aktywność i jest to jeden z warunków który musi zostać spełniony akurat dla wydarzenia które później nastąpi.

Następnym warunkiem jest stworzona droga między dwoma węzłami aby karawany mogły się przemieszczać między nimi. Czyli miasta muszą być rozwinięte na odpowiedni Poziom i musimy ustalić przyjazne stosunki z drugim węzłem. Kolejny warunek to dowiedzieliśmy się, że w pobliżu tej drogi jest obóz Bandytów. Jeśli będą atakować karawany to może będzie dostępny Story Arc i dostaniemy Questa by się ich pozbyć i rozbić ten obóz raz na zawsze. W tym przypadku oczywiście nie będzie tutaj więcej ataków na nasze Transporty. No i widzimy, że po zabiciu tego Niedźwiadka odpaliło się wydarzenie czym zostaliśmy poinformowani i na mapie pojawił się obszar w którym występuje coś jak w Guild Wars 2.

W ogóle to dla mnie jest mega plus, że zabicie mobka kilka lvli wyżej zajmuje grupce graczy z pół minuty, a nie padają na hita czy dwa. Eventy oczywiście możemy zignorować i zając się swoimi sprawami, ale jeśli mamy czas warto będzie w nich brać udział. Poznamy może nowe osoby z okolicy, a do tego czekają nas dodatkowe nagrody i punkty XP. Jeśli się zbliżymy do wydarzenia wyskakuje okienko które umożliwi nam dołączenie i poinformuje nas o celach. Karawana ma punkty XP, jest czterech NPC którzy zostali zaatakowani i będzie trzeba zabić 20 napastników.

W zależności od tego ile HP straci Karawana, NPC i jak nam pójdzie zabijanie taką nagrodę otrzymamy. Każdy gracz na podstawie swojego zaangażowania, zadanego dmgu czy leczenia otrzyma inną ilość punktów i inną nagrodę. Więc nie liczmy na to, że się zapiszemy do obrony i będziemy sobie liczyć kwiatki. Ataki bandytów również będą odbywać się etapami. Każdy etap będzie w tle obliczać jak naszej grupie idzie obrona. Jeśli zbyt łatwo to następna fala może być nieco trudniejsza. Taki system wiemy, że również będzie w dungeonach więc jak to Intrepid lubi wykorzystywać raz zrobioną rzecz w kilku różnych miejscach co nie kosztuje ich dużo pracy, a urozmaica różne potyczki. Muszę pochwalić twórców bo na tak wczesnym etapie produkcji to rozgrywka wygląda już bardzo płynnie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę  Ilość animacji na ekranie i inteligencję mobków gdzie łucznicy pojawiają się na wzniesieniach wróży dobrze na przyszłość Gry. Widać to zwłaszcza kiedy do naszej czwórki dołączyła inna grupa by im pomóc.

Przed ostatnią falą na mapie pojawiły się pułapki zastawione przez Bandytów i możemy je rozbroić powodując, że teraz będą zastawione na nich. Oczywiście mamy też chwilę by się podleczyć i ustalić strategię na kolejną falę, a system w między czasie się zastanawia jak dużą siłą w nas uderzyć na podstawie jak nam poszło do tej pory i biorąc pod uwagę fakt, że dołączyli nowi gracze do obrony.

No więc w ostatnim etapie widzimy już większą różnorodność mobków są różni bandyci, wrony i nawet elitarny Bossik Corvin the Crusher. Niby widać pod jego nazwą taką srebrną belkę ze strzałką sugerującą, że to Elitarny mobek, ale w sumie trochę mało to widoczne w splendorze walki. Natomiast gdy już go zaznaczymy na górze ekranu widać to bardzo wyraźnie. Gość ma prawie 12 tysięcy zdrowia co na tą grę jest całkiem sporą ilością. No i dobra po udanej walce trzeba pogadać z NPC  i odebrać swoją nagrodę jak wcześniej było wspomniane każdy dostaje co innego. Steven się opierdzielał to dostał kawałek wełny i tak się cieszył. Zapowiedzieli również, że będą Eventy dla kilku grup gdzie będzie trzeba pobawić się w PvP.

Pytania podczas Pokazu Eventu Ashes of Creation

Kolejną rzeczą po Gameplayu było oczywiście kilka pytań:

  1. Po skończonej walce Intrepid zostawia nas w grupie w której braliśmy udział w Evencie by nas zachęcić do dalszego wspólnego grania. Czy jeśli nie chcemy i opuścimy tą grupę to wrócimy do naszej starej czy będziemy musieli ją tworzyć na nowo?
    Steven nie odpowiedział dokładnie na to pytanie tylko ogólnie, że no jeśli chcemy wyjść z tej grupy Eventowej i wrócić do naszej starej to możemy oczywiście to zrobić.
  2. Co się stanie z dostosowaniem trudności eventu jeśli ktoś dołączy i będzie stał w miejscu?
    Trudność Eventu nie będzie się skalować tylko na podstawie liczby osób ale także zadawanego dmgu czasu w jakim giną mobki i innych statystyk.
  3. Czy bronionych NPC można leczyć?
    Można
  4. Czy będzie jakiś cooldown między eventami czy robiąc te same wymagane rzeczy do ich aktywacji można je tworzyć bez końca?
    Nie można ich spamować bez końca. Różne Evenety mają różne Cooldowny.
  5. Co się stanie jeśli grupa nie zdoła skończyć Eventu?
    Jeśli nie skończymy takiego małego Eventu może to spowodować jakiś większy Event w przyszłości. Jeśli nie skończymy większego Eventu może to potencjalnie stworzyć Story Arc. Jeśli Story Arc się nie powiedzie to spowoduje jeszcze większe wydarzenia sięgające nawet cały region.

Intrepid Studios – Studio Update

Studio update w sumie nie zawierało nic ciekawego jak zwykłe dalej zatrudniają i szukają talentów na różne stanowiska. Dotknęli troszkę sytuacji jaka dotknęła pracowników Unreal Engine i Epic Games no i Steven powiedział, że chętnie przygarnie pasujące osoby.

Ashes of Creation Concept Arts

Następny segment to obrazki, pierwszy narzędzie dla Barda jakaś Fletnia. Później Potiony w wersji Szarej bez tekstur i skończony ze wszystkimi efektami. Następnie model zbroi takiej w historii świata Verry ludzkiej z pewnego zakonu, a później model zbroi dla Vek. No teraz kurcze gwiazda programu czyli nasz FENEK. Mówię nasz bo sporo osób od nas z discorda go ma także jak zobaczycie później w Ashes gang na Fenkach to lepiej uciekajcie 🙂

Questions & Answers Event Stream

Dobra już prawie koniec zostało nam tylko Questions and Answers:

  1. Czy gracze będą mieli możliwość sprawdzenia Historii poprzednich Burmistrzów danego Węzła?
    Tak Historia serwera będzie zapisywana nie tylko burmistrzowie, ale i wydarzenia, pierwsi pokonani Bossowie i kto tego dokonał, pierwsze dokonania Gildii np. przejęcie Zamku i tak dalej.
  2. Czy Węzły będą wspierać inne oficjalne stanowiska oprócz Burmistrza?
    Tak będą np. Społeczne organizację czy Religie. Ja dodam, że na wiki są cztery: Burmistrz, Ksiądź, Biskup, albo Kapłan w zależności od rozwoju i czy to Religijny węzeł. Później Przywódca Gildii sprawującej Patronat no i Szef Łowców Głów.
  3. Jeśli już osiągniemy pewien Poziom w Organizacji Społecznej czy będzie on niezmienny czy będziemy musieli coś robić by go utrzymać?
    Do pewnego poziomu będzie stały. Od któregoś poziomu wzwyż by się utrzymać dalej w czołówce trzeba będzie powtarzać niektóre rzeczy.
  4. Inne MMO by podbić indywidualność niektórych miast mają osobną oprawę muzyczną. Czy w Ashes of Creation będzie to możliwe uwzględniając ciągle zmieniające się miasta i świat?
    Tak, nie jest to takie trudne do zrobienia. Dodatkowo różne Biomy będą miały różną muzykę, inna będzie w Ruinach inna w Dungeonach. Każdy większy kontent na mapie będzie miał wyjątkową otoczkę by nadać mu odpowiedni klimacik.
  5. Jaki Slot w naszym Inwentarzu zajmuje intrument muzyczny?
    Nie jest to jeszcze na 100% zatwierdzone jest to temat do testów, ale póki co będzie specjalny Slot na Instrumenty. Oczywiście będzie to trzeba zbalansować z Developerami którzy są odpowiedzialni za walkę czy nie będzie to kolidować ze slotami na broń białą i dystansową i czy takie połączenie nie otworzy drogi do jakiś dzikich buildów.
  6. Skoro podatki są ustalane indywidualnie przez Burmistrza czy będzie możliwość zobaczyć na mapie jakie są stawki w innych węzłach?
    Tak będzie można sprawdzić, także jeśli nazbiera się od groma truskawek to na mapie najeżdżając na węzeł możemy zdecydować gdzie najlepiej nam się opłaca je dzisiaj sprzedać.
  7. Czy rozważacie możliwość przebicia aktywnego bloku?
    Tak, będą umiejętności umożliwiające przerwanie aktywnego Blokowania. Lub też takie które zadają dmg ignorując blokujący status.
  8. Czy będzie można na mapie sprawdzić System Wasali między Węzłami? Czy będą filtry które pomogą nam znaleźć odpowiedni Budek specjalny kiedy będziemy szukać np. Kuźnię?
    Tak. Wcześniej miały to być informacje dostępne tylko w Bibliotece w węźle, ale świat Verry będzie ogromny bez możliwości szybkiej podróży i postanowiliśmy umieścić dużo z tych informacji po prostu na mapie.
  9. Czy będą bonusy na pojedyncze bronie i całe sety itemów z jednej kolekcji?
    Będą bonusy, ale raczej od itemów nie dostaniemy nowych umiejętności. Będą to takie dodatkowe jak np. 10% większa szansa na Critical Hit.
  10. Czy jeśli mamy dług Xp czy bonus do XP od odpoczynku będzie miał na niego wpływ?
    Tak każdy będzie mógł korzystać z bonusu od odpoczynku i pozwoli to szybciej pozbyć się długu.

Stream Wrzesień Ashes of Creation Podsumowanie

No i to koniec Wrześniowego Streamu. Był w miarę krótki w porównaniu do ostatnich, ale w miarę treściwy. Gameplay wygląda coraz lepiej, widać wyraźnie progress w rozwoju. Animacje jak zwykle trochę przesadzone zwłaszcza ta kula z prądem Maga na którą dużo osób narzekało. Właściwie narzekali na to jak będzie wyglądało 20 takich kul przetaczających się po polu bitwy przy 500 graczach podczas najazdów.

Na szczęście wiemy, że animacje będzie można w ustawieniach zmniejszać jak i również ustawić osobne ustawienia dla małych grup, rajdów i wielkich wojen. Ale o tym wiedzą tylko osoby śledzące ten projekt tak wnikliwie jak robimy to My 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *