W Ashes of Creation Gildia Jest to bardzo ważny aspekt Gier gatunku MMORPG gdzie gracze naturalnie chcą łączyć się w społeczności by zarówno grało się im łatwiej, mieć dostęp do lepszego i trudniejszego kontentu, ale i bardziej produktywnie wykorzystać swój czas zarówno korzystając z usług innych członków jak i dając coś od siebie. Pasożyty może tego jeszcze nie wiedzą, ale uczucie bycia przydatnym dla innych to jest jednak miła rzecz. Do tego nie muszę mówić, że gra sprawia dużo więcej frajdy i jest po prostu śmieszniej. Twórcy więc muszą zrobić wszystko żeby nie spierniczyć systemu tworzenia Gildii i interakcji między nimi bo cała ta społecznościowa atmosfera może szybko się zmienić w Brazylijski Serial i masę Dramatów. Pozwólcie więc że podzielę się z wami jak Intrepid Planuje rozwiązać ten system.
Do założenia Gildii wymagana jest minimalna liczba 5 Osób, trochę Golda, trochę surowców i pewien minimalny poziom postaci. Zaznaczyli przy tym, że można będzie ją stworzyć nawet w lokacji startowej, więc w miarę szybko.
Jak już będziemy w Gildii to będziemy nosić jej nazwę wraz ze swoim Nickiem i każdy będzie mógł zobaczyć do której z nich należymy. Będziemy mieli pewnie również możliwość stworzenia swojego herbu albo sztandaru gdzie symbol naszej gildii będzie mógł być reprezentowany na naszej Pelerynie albo Mouncie. Będzie również możliwość odblokowania specjalnych tatuaży jeśli jeszcze mocniej będziemy chcieli podkreślić naszą przynależność. Niektóre Gildię pewnie nawet będą wymagać by nanieść na skórę swojej postaci ich symbol. Tatuaże będą również oferować pewne bonusy bo wiemy, że oprócz wyglądu będą mieć jakieś funkcję więc nie będzie to może taki czysto estetyczny zabieg.
Nasza Postać może być Tylko w jednej gildii, alty mogą być w innych otwierając nam drogę do szpiegostwa. Jest to specjalnie zrobione by umożliwić innym szpiegowanie, wykradanie informacji i inne sabotażowe akcje. Ma to nas zmusić by bardziej zwracać uwagę na to kogo dobieramy do naszej społeczności i traktować ludzi no jak ludzi i chociaż postarać się ich trochę poznać, a nie jak cyferki od których zbieramy tylko podatek. Widzimy to często w innych grach gdzie zaproszenia są spamowane zwłaszcza w lokacjach startowych.
Gildia może mieć tylko jednego Lidera, ale mamy system rodziny w Ashes of Creation więc wyobrażam sobie, że żona takiego przywódcy również będzie odgrywać jakąś ważną rolę. Maksymalna ilość graczy w jednej gildii wynosi 300 Osób, ale odbywa się to pewnym kosztem. Widzicie, rozwijając Gildie będziemy dostawać Skill Pointy które będziemy mogli przeznaczyć na Pasywne Umiejętności i Bonusy lub Augmentację członków do Oficerów czy Rycerzy, albo na dodatkowe miejsca dla większej ilości graczy. Ma to zapewnić pewien Balans między gildiami idącymi w ilość kosztem jakości, a elitarnymi grupami skupionymi na PvP. Jeśli postanowimy przeznaczyć wszystkie punkty w umiejętności i augmentacje to maksymalna ilość członków Gildii wyniesie 30-50 Osób. Teoretycznie więc grupa 10 osób z Gildii 50 osobowej z wymaksowanymi umiejętnościami będzie miała dużo większe szanse w walce przeciw 10 takim samym osobom, ale w gildii gdzie zamiast bonusów do walki przeznaczyli swoje punkty by mieć możliwość przyjęcia 300 osób. Widzicie więc, że najlepsze Gildie nie będą mogły sobie pozwolić na trzymanie darmozjadów. Bezproduktywni członkowie będą zabierać cenne miejsce np. kosztem rozwoju jakiejś umiejętności więc no mam nadzieję ograniczy to przyjmowanie każdego jak leci dla chęci zysku. Te skupione na PvP będą pewnie trzymać się jak najmniejszej ilości graczy by odblokować najwięcej bonusów co da im największe szanse w wojnach, najazdach, atakach na karawany, bitwach morskich i innych systemach walki z innymi graczami jak np. Areny (będą 6 miesięczne sezony z tablicami wyników najlepszych graczy). Członkowie Gildii z którymi mamy wojnę, będą dla nas oflagowani i my dla nich również na fioletowo, czyli system korupcji tutaj nie będzie obowiązywać i możemy się zabijać do woli. Gildie również umożliwią nam wykonywanie specjalnych Questów za które będziemy otrzymywać nagrody i punkty doświadczenia. Takie Questy mogą być zlecane przez lidera np. dostarczanie surowców do kryjówki, ochrona gildyjnych karawan, niszczenie karawan innych gildii i zabijanie jej przedstawicieli w wojnach czy otwartym świecie. Pomoże to rozwijać zarówno naszą postać jak i naszą Gildię.
Rozwój Gildii odbywać się będzie z jednej strony Naturalnie gdzie jej członkowie wykonując zwykłe czynności będą zdobywać dla niej punkty XP i płacić podatek do skarbca. Będą również dostępne specjalne Eventy które przyśpieszą jej rozwój. By ten rozwój przyśpieszyć będziemy mogli wykonywać specjalnie Questy dostępne tylko dla Gildii oraz będziemy musieli rozwinąć Węzeł na jak najwyższy Poziom by mieć dostęp do najlepszych mobków i surowców które z nich wypadają. Węzeł będzie miał swojego Burmistrza i może to być lider naszej gildii lub jej członek do czego każda Gildia będzie pewnie dążyć. Jeśli się nie uda to wtedy będziemy musieli nawiązać z „obcym” burmistrzem odpowiednie stosunki polityczne i układziki. Jest też system by Gildia była Patronem Węzła i wtedy będzie możliwość umiejscowienia w obrębie miasta swojej siedziby. Daje to dodatkowe bonusy dla członków Gildii w korzystaniu z usług lub ulgi do podatków, a w zamian będziemy musieli dbać o rozwój tego miasta i zapewniać jego obronę podczas najazdów. Pamiętajmy, że są również 4 typy węzłów i każdy daje inne bonusy dla swoich obywateli. Tu warto zaznaczyć, że ogólnie członkowie gildii nie muszą być obywatelami tego samego węzła, nie wiemy jeszcze jednak czy dotyczy to również Gildii sprawującego Patronat nad węzłem. Dodatkowo Patroni będą mieć specjalny Emblem do noszenia na zbroi który pozwoli nam poznać która gidlia jest patronem którego węzła. Dodatkowo taka synergia miasta z gildią będzie odblokowywać dodatkowe bonusy, Questy i poszerzy wachlarz pasywnych umiejętności do odblokowania. Bycie Patronem zaczyna się od Małego miasta czyli Węzła Poziomu 4 gdzie tylko 1 gildia będzie mogła się ubiegać o to miejsce, Poziom 5 będzie miał miejsce dla 2 Patronów, a nad Metropolią sprawować opiekę będą mogły aż 3 Gildie. Mówiąc o Patronach wiecie gdzie nie ma limitu? Na zostanie Patronem mrBoka! Będę wdzięczny za każdy abonament, a zwłaszcza na kawę która doda mi energii do kręcenia większej ilości odcinków i w przyszłości częstszych Streamów. Dla was też są specjalne bonusy także polecam zerknąć.
A wracając do Ashes to jeśli chodzi o sojusze to maksymalnie 4 Gildie mogą być w takim statusie. Dzięki temu będą miały możliwość ustawić wspólną skrzynkę w banku, wspólny czat wykonywać wspólne Questy i ustalać między sobą polityczne zależności jak np. handel.
Taki sojusz przyda się, a być może będzie nawet niezbędny by kontrolować większą część mapy gdyż w Ashes of Creation nie będzie szybkiej podróży a strategiczne rozmieszczenie swoich sojuszników i podział zadań pomoże nam utrzymać władzę nad danym obszarem.
Jeszcze nie wiadomo czy Intrepid Studio pójdzie w tym kierunku, ale wspominali wcześniej, że na takich obszarach będzie można ustawiać Fortece. Brałyby udział w utrzymywaniu kontroli nad obszarami i można by o nie walczyć podczas wojen. Dawno jednak o nich nie słyszeliśmy więc możliwe że pożegnali się z tym pomysłem. Natomiast wiadomo, że gracz będzie mógł przeznaczyć swoją działkę do wybudowania na jej terenie Guild Hall. To będzie opcja dla mniejszych Gildii które nie mogą sobie pozwolić na własną kryjówkę w murach miast i metropolii.
Natomiast marzeniem każdej Gildii i ostatecznym celem powinno być zdobycie jednego z pięciu Zamków. Najpierw będziemy musieli je odbić z rąk NPC, a później już będziemy o nie walczyć z innymi Gildiami. Jest to jednak bardzo obszerny temat na oddzielny wpis.
Podsumowując ilość systemów wpływających na rozwój Gildii w Ashes of Creation jest bardzo duża i w głównej mierze na naszych barkach będzie spoczywał ciężar ogarnięcia jej członków i stosunków politycznych zarówno z burmistrzami miast jak i innymi Gildiami. Będą też różne Gildie z różnymi celami które powinniśmy sobie wytyczyć już zawczasu. Jeśli będziemy bardziej skoncentrowani na PvP to skupić się na trzymaniu jak najmniejszej liczby graczy by uzyskać najlepsze bonusy, wybrać węzeł zapewne militarny który w dalszym stopniu pomoże nam stać się najlepszymi zabijakami i rozwinąć go najlepiej na Poziom 6 metropolii. Dodatkowo ogarnąć sojusze z innymi Gildiami które pomogą nam trzymać kontrolę nad obszarem i wspólnie brać udział w wydarzeniach serwera na które powinniśmy odpowiednio reagować. Inni jednak będą woleli prowadzić Gildie handlowe wtedy umiejscowią w węźle ekonomicznym i będą nawiązywać sojusze zarówno z gildiami zbieraczy by mieć dostęp do tańszych surowców jak i gildiami PvP by ochraniały transporty karawan na lądzie jak i broniły kontenerowce na niebezpiecznych wodach oceanów. Także myślę, że każdy znajdzie swoje miejsce dla siebie i Intrepid swoimi systemami zachęca nas właśnie do takiego grania. Ciężko będzie stworzyć Gildię która będzie ogarniać wszystko sama, dużo łatwiej, szybciej i praktyczniej będzie skupić się na swojej niszy i wchodzić w sojusze z Gildiami które pomogą nam osiągnąć nasze cele oraz my pomożemy im osiągnąć ich. Dokładnie ta sama idea przyświecać będzie nam w grze jeśli chodzi o Rzemiosło gdzie nie będziemy mogli wbić wszystkich Profesjii na maksymalny Poziom oraz bycie obywatelem jednego typu węzła uniemożliwi nam niektóre bonusy które dostalibyśmy w innym mieście.