Kara za Śmierć w Ashes of Creation
W Ashes of Creation Kara za Śmierć (Death Penalty) prędzej czy później spotka każdego. Są to pewne negatywne efekty które otrzymamy przegrywając walkę z Potworem lub innym graczem podczas PvP. Dobrze jest więc zrozumieć na czym polega, co zrobić by dostawać ją jak najrzadziej oraz czego nie zabierać ze sobą do walki. Co więc nas czeka po udanym Zgonie w AoC?
Negatywne efekty Kary za Śmierć
Więc jeśli już uda nam się zbić nasze punkty zdrowia do zera to gratuluję. Właśnie Twoja Postać zamieniła się w proch. Negatywne efekty jakie dostajemy to:
- Dług Punktów XP. Im większy Dług tym większe:
– Obniżenie Statystyk i działanie Skilli
– Mniejsza ilość Zdrowia i Many
– Słabsza sprawność Zbroi i Broni
– Zredukowana szansa na drop z Mobów - Nasz Ekwipunek Niszczeje o określony procent
- Upuszczamy procentową część Surowców z Plecaka. Tylko Surowców czyli podstawowych rzeczy które zbieramy jak Zioła, Drewno, Kamienie, Łowieckie Certyfikaty, Surowce z Mobków jak Kły, Futro, Pazury, Skrzydełka itp.
- Podczas Śmierci nie upuszczamy Złota, nawet mając status osoby Skorumpowanej.
Parę rzeczy trzeba tutaj wyjaśnić bardziej szczegółowo. Dług Punktów XP który otrzymujemy jest to wartość 2-3% naszego XP’a. Dług ten Nie Cofa punktów XP które już posiadamy. Po prostu zatrzymujemy rozwój naszej postaci w miejscu. Wszystkie punkty XP które zdobędziemy najpierw pójdą na zniwelowanie tego długu, a jak już go spłacimy to zaczniemy znowu zbliżać się do kolejnego poziomu.
Obniżanie Statystyk podczas posiadania Długu ma wpływ zarówno w PvP jak i PvE.
Gotowe przedmioty jak Jedzenie, Potiony, Bronie, Zbroje, Mounty, Pety, Biżuteria nie są upuszczane.
Jeśli Gracz zaliczy Zgon jego Muł będzie możliwy do zaatakowania i Lootowania jeszcze przez określony czas. Muł podczas Zgonu upuszcza taki sam procent Surowców z Juków jak Gracz z Plecaka.
Kara za Śmierć w większości nie obowiązuje podczas wydarzeń PvP jak Najazdy na Zamki czy Węzły.
Gdzie Kara za Śmierć NIE obowiązuje?
Są pewne wydarzenia gdzie Dealth Penalty nie obowiązuje. Są to póki co:
- Najazdy na Zamki (Castle Siege)
- Najazdy na Węzły (Node Siege)
- Otwarty Ocean
- Ataki na Karawany (do ustalenia)
Inne metody na Zgon
W Ashes of Creation obowiązuje Falling Dmg czyli można zginąć spadając z określonej wysokości. Jeśli jesteśmy na Mouncie to najpierw on przyjmuje obrażenia na siebie, a później gracz. Oczywiście im wyżej tym większe obrażenia.
Śmierć jest możliwa również poprzez utonięcie zakładam więc, że będzie jakiś pasek z tlenem na który będziemy musieli zwracać uwagę. Osoby które zginął w lub na wodzie odradzają się na brzegu.
Kara za Śmierć – Korupcja
W zależności od tego jaki mamy Status taką otrzymujemy Karę za Śmierć:
- Non-Combatant: 100% Kary
- Combatant: 50% Kary
- Corrupted: 300-500% Kary.
Osoba Skorumpowana przy Śmierci otrzymuje kilkukrotnie wyższą Karę za Śmierć. Oprócz tego Korupcja powoduje dodatkowe negatywne efekty. Im więcej jej punktów nazbiera tym gorsze otrzyma negatywne efekty. Im większa różnica między Zabójcą, a Zieloną ofiarą tym większą otrzyma ilość punktów Korupcji. Osoba skorumpowana:
- Nie tylko upuszcza z Plecaka Surowce, ale ma możliwość upuszczenia Gotowych Przedmiotów oraz Swój noszony Ekwipunek. Każdy slot (8 Zbroja/Biżuteria + 3 na Broń) ma procentową szansę by wypaść podczas śmierci na ziemię. Im większa Korupcja tym szansa rośnie
- Odradza się w losowym miejscu, zamiast w najbliższym
- Jeszcze bardziej obniża swoje Statystyki, ale tylko w walkach PvP (Kara za Śmierć osobno obniża Statystyki w PvE i PvP). W walce z Łowcą Głów Statystyki nie są obniżane!
- Jest widoczny na Mapie dla Łowców Głów. Są to Gracze mogący uzyskać taki Tytuł w Militarnym Węźle
- Zabicie Łowcy Głów nie powoduje wzrostu punktów Korupcji
- Wylogowuje się z Gry po upływie aż 60 Sekund
- Może być Atakowany i Zabijany przez Zielonych i Fioletowych Graczy i nie powoduje to u nich zmiany Statusu
- Jest atakowany w każdym mieście przez NPC Strażników. Będzie musiał korzystać z usług szmuglerów znajdującymi się pod niektórymi Węzłami i w odpowiednich strefach
- Nie mogą wymieniać się (robić Trade) z innymi Graczami, korzystać ze Skrzynek i normalnych Usług w Węźle
Podsumowanie
Kara za Śmierć jest to kontrowersyjny System. Wielu osobom się podoba inni uważają go za przestarzały relikt przeszłości. W dobie ułatwiania Graczom rozgrywki do tego stopnia, że wystarczy kliknąć Auto-Play faktycznie Intrepid Strzela sobie w stopę. Miało by dużo więcej graczy i zysku podczas premiery gdyby podążało za trendem i dopasowało się do reszty branży. Intrepid jednak nie robi Gry dla każdego, ale taką która stawia wyzwania. Podczas Alpha-1 dobrze to odczułem gdy przyzwyczajony z innych gier latałem na lewo i prawo tłucząc wszystko bezmyślnie dookoła. Szybko jednak się przekonałem, że potwory są silniejsze niż myślałem i już po 2-3 śmierciach mocno odczułem ten dług. Spowodowało to takie ocknięcie się z autopilota, zatrzymanie się na chwilę i faktycznie skupienie na grze, zwracanie uwagi ile HP ma mobek, ile zadaję dmgu, jakie ma resisty i jakie stosuje rotacje czarów. Do tego trzeba było uważać by nie sprowokować kilku jednocześnie i kombinować jak tu wyrwać jednego mobka z grupy. Dawno tak dobrze się nie bawiłem i mam nadzieję, że również podzielicie moje zdanie gdy znajdziecie się już w świecie Verry. Faktycznie człowiek tutaj odczuwa nawet podczas małych potyczek satysfakcję z wygranej walki i kolejnych Poziomów. Resztę osób szukających drogi na skróty zapraszam do zainteresowania się Thrones and Liberty.
Rozważając swoje strategię i ryzyko kary podczas walk PvP warto wiedzieć, że w Ashes nie będziemy w stanie zobaczyć ile zdrowia ma inni gracz jeśli nie będzie w naszej Grupie.
Rezurekcja
W Ashes of Creation będziemy w stanie wskrzesić przez określony czas poległego kompana. Do tego celu będziemy używać odpowiednich Spelli oraz Scrolli.
Stary, dobrze znany system z lineage2
Mało grałem w Lineage 2, teraz ciężko trochę wrócić do takiej starej gry kiedy się nie ma do niej sentymentu 🙂 Słyszałem jednak, że ma się trochę różnić zwłaszcza jeśli chodzi o korupcję.