Statystyki Postaci

Początki

Tworząc postać musimy wziąć pod uwagę że podstawowe statystyki postaci są powiązane z jej przeszłością (Background) a nie z rasą. Nie będzie to na tyle duża różnica by narzucić nam styl grania, ale by osiągnąć maksymalną liczbę punktów w danej statystyce powinniśmy zdecydować się na sugerowany wybór. Nie każdy jednak będzie chciał być typowym łucznikiem. Jeśli spojrzymy na Klasy i Archetypy będzie ich aż 8 rodzajów, każdy będzie miał swoje plusy i minusy. Niektóre buildy Rangera będą potrzebować sporej ilości punktów w innych Statach więc w tym przypadku nie będzie robić to różnicy.

Wybór przeszłości jest pierwszą priorytetową sprawą która wpłynie na końcowy efekt. Drugą w kolejności jest wybór Podstawowego Archetypu, czyli Tank, Fighter, Rogue, Ranger, Mage, Summoner, Bard i Cleric. W kategorii Klas wpływ na nasze Statystki będzie miał jeszcze wybór przy 25 lvlu naszego drugiego Archetypu czyli Augmentacja pierwszego i tak powstanie nasza docelowa Klasa. Wybór drugiego Archetypu będzie można zmienić za pomocą specjalnego Questa.

Podstawowe Statystyki naszej postaci to:

  • Health – Zdrowie
  • Mana – Mana
  • Stamina – Stamina

Statystyki wpływające na ATAKI FIZYCZNE i obronę przed nimi:

  • Constitution – Kondycja
    • Max Health -Maksymalne Zdrowie
    • Health Regeneration – Regeneracja Zdrowia
    • Physical Mitigation – Zmniejszanie otrzymywanych fiz. obrażeń
    • Physical Disable Evasion – Unikanie fiz. CC
  • Strenght – Siła
    • Physical Power – Siła fiz. ataków
    • Physical Critical Power – Siła krytycznych fiz. ataków
    • Physical Accuracy – Celność fiz. ataków
    • Physical Penetration – Przebicie fiz. pancerza
  • Dexterity – Zręczność
    • Physical Critical Chance – Szansa na krytyczne fiz. uderzenie
    • Attack Speed – Prędkość ataków i Skilli Fizycznych
    • Physical Evasion – Unikanie fiz. ataków
    • Physical Disable Accuracy – Szansa na fiz. CC

fiz. – fizycznych
CC – efekty ograniczające ruch lub/i działanie postaci

Statystyki wpływające na ATAKI MAGICZNE i obronę przed nimi:

  • Mentality – Mentalność
    • Max Mana – Maksymalna Mana/Energia
    • Mana Regeneration – Regeneracja Many
    • Magical Mitigation – Zmniejszanie otrzymywanych mag. obrażeń
    • Magical Disable Evasion – Unikanie mag. CC
  • Intelligence – Inteligencja
    • Magical Power – Siła mag. ataków
    • Magical Critical Power – Siła krytycznych mag. ataków
    • Magical Accuracy – Celność mag. ataków
    • Magical Penetration – Przebicie mag. ochrony
  • Wisdom – Mądrość
    • Magical Critical Chance – Szansa na krytyczne mag. trafienie
    • Magical Casting Speed – Prędkość ataków i Skilli Magicznych
    • Magical Evasion – Unikanie mag. ataków
    • Magical Disable Accuracy – Szansa na mag. CC

mag. – magicznych

Niektóre Klasy oprócz Zdrowia i Many posiadają unikalne zasoby związane z ich mechaniką.

Klasy rzucające zaklęcia dysponują Koncentracją która spada jeśli otrzymamy obrażenia. Spowoduje to wydłużenie czasu rzucania czaru, nie przerwie jednak castingu.

Często powtarzające się zwroty:

  • Physical attack – Atak Fizyczny
  • Magical attack – Atak Magiczny
  • Block chance – Szansa na Blok
  • Evasion – Szansa na Unik
  • Block – Blok
  • Critical dmg – Krytyczne obrażenia
  • Critical hit – krytyczny cios/atak
  • Critical Chance – Szansa na Krytyczny Cios
  • Disable – Unieruchomienie
  • Accuracy – Celność
  • Penetration – Penetracja

Warto tutaj zaznaczyć, że w Ashes of Creation jeśli nie będziemy z kimś w Gildii, Sojuszu, Rajdzie czy Grupie, to nie będziemy widzieć ile punktów zdrowia ma inny gracz. Jednak zaznaczając jego postać zobaczymy w jakim “stanie” jest ramka z nazwą jego nicku. Gracz o pełnym zdrowiu będzie posiadał nieskazitelną tabliczkę, o niepełnym zdrowiu lekko zniszczoną, ledwo sapiący rozsypującą się, a bliski śmierci już same skrawki. Także podejmując się walki będziemy tylko orientacyjnie świadomi kto aktualnie ma ok.80% zdrowia, a kto bliżej 30%, ale nie będziemy wiedzieć dokładnie jakie ma zdrowie maksymalne i obecne.

Podnoszenie Statystyk

Jak w każdej grze MMORPG istnieje kilka możliwości by podnieść nasze Statystyki.
Najważniejsza z nich to Lvlowanie naszej postaci. Za każdy Poziom dostaniemy więcej podstawowych punktów Health, Many i np. Power co podniesie nam również punkty w jego całym bloku czyli, Physical Damage Bonus, Physical Disable Modifier i Physical Critical Damage Bonus.

Sprzęt

Następną możliwością podniesienia Statystyk jest nasz Ekwipunek czyli Bronie, Zbroja i Biżuteria jaką aktualnie nosimy. Mamy 8 Slotów na Armor, 5 Slotów na Biżuterię i 3 Sloty na Broń z czego 1 Slot na Broń Dystansową którą nosimy na plecach jak np. Łuki, oraz 2 Sloty na Broń Białą. Broń Biała również dzieli się na jednoręczną jak np. Sztylety których możemy mieć 2 sztuki, lub dwuręczną która zajmie nam 2 Sloty jak np. Długi Miecz lub Bojowy Topór. Możemy też nosić Broń jednoręczną jak np. Krótki Miecz + Tarcza w drugiej ręce. Magowie naturalnie będą tutaj umieszczać Księgi i Kuliste Sfery (tzw. Orbs).

Będą również trzy Typy zbroi: Lekka (Cloth, Robes), Średnia (Leather) i Ciężka (Plate Metal). Lekka będzie skupiona na Magicznym Dmg i Obronie, Ciężka na Fizycznych Atakach i Obronie, a Skórzana czyli Średnia na Mixie między nimi. Nosząc całą zbroję jednego rodzaju dostaniemy dodatkowy Bonus do otrzymywanych Statystyk. Zaznaczając postać innego Gracza oprócz “Stanu jego Zdrowia” będziemy również mieli informację czy ma większość przedmiotów Lekkich, Średnich czy Ciężkich. Także nie ukryjemy typu naszego EQ pod zakupionymi czy też zdobytymi Skinami.
Warto jeszcze wspomnieć, że w Ashes of Creation noszone przez nas przedmioty będą stanowić ok 40-50% wkładu w Statystyki końcowe.

Istnieją też różne typy Żywiołów i dmg z nimi związanego: Woda, Ogień, Powietrze, Prąd. Będzie można się z nimi zaznajomić odwiedzając odpowiednie “Szkoły Żywiołów”. Możliwe, że będzie istnieć inna forma Ciemnej Energii, dostępnej po złej stronie mocy. Dużo również będzie zależeć od umiejętności Craftsmana który na wyższych poziomach będzie mógł manipulować niektórymi Statystykami, zmieniając je odpowiednio do naszego Buildu. Dodatkowo części EQ będzie można Zaklinać, Tuningować i umieszczać w nich dodatkowe Runy.

Skille

Kolejną rzeczą mającą wpływ na naszą postać są Skille. Dzielą się na:
Aktywne i Pasywne (Wybór Archetypu) i od Broni. Każdy kolejny Poziom wynagrodzi nas dodatkowymi punktami do rozdania, ale nie będzie ich aż tyle by wbić wszystkie Skilla na maksimum.

Skille Aktywne – będą to Skille które pojawią się na naszym Hotbarze i zależeć będą od wyboru naszej Klasy. Do wyboru będzie ok. 30 i sami będziemy musieli wybrać czy skupimy się na powiedzmy dziesięciu rozwiniętych na maksa czy będziemy operować dwudziestoma na pierwszym poziomie. Na skille aktywne również będzie miał wpływ wybór Archetypu na 25 Poziomie co pozwoli nam na Augmentację niektórych z nich. Wybór ten nie da nam nowych umiejętności, jedynie może trochę zmienić sposób jej działania, Np. grając Tankiem jako drugą klasę wybierzemy Maga, od teraz zamiast dobiegać do wroga, będziemy się do niego teleportować. Wybierając za to drugą klasę również Tanka wzmocnimy podstawowy czar i będziemy dobiegać szybciej lub też dalej.

Skille Pasywne – są używane do wzmocnienia działania naszych Umiejętności, Pancerza, Regeneracji Zdrowia, Many itp. W tej kategorii mogą zawierać się również uniwersalne umiejętności takie jak aktywny Blok czy Unik.

Skille Walki/Broni – używanie danej broni pozwoli nam odblokować jej drzewko gdzie będziemy również przeznaczać swoje punkty. Nie dadzą nam nowych umiejętności, ale pozwolą np. nakładać efekty krwawienia na przeciwników.

Inne

Dodatkowe systemy które mogą mieć wpływ na Umiejętności czy Statystyki to:

  • Węzeł którego jesteśmy obywatelem
  • Wyznawana Religia
  • Tatuaże i Blizny
  • Gildia której jesteśmy Członkami
  • Organizacje do których jesteśmy zapisani (np. Thieves Guild, Scholars Academy, Traders Company)
  • Nadane nam tytuły za zasługi (Wkład w rozwój Miast, Gildii czy zasługi Religijne)
  • Mounty i Pety mogą również dawać nam dodatkowe Skille czy Statystyk
  • Zaklinanie Broni i Runy.

Na Statystki naszej Postaci nie wpływa wybór Profesji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *